Reklama a emocje

castingi do reklamy wywołują emocje i odwołują się do już występujących emocji u ludzi (np. reklamy, które wyświetla się na stadionach podczas rozgrywek piłkarskich). Wzbudzanie emocji rzez reklamę to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na przykuwanie uwagi konsumenta do produktu. Jednym z rodzajów emocji jest na przykład afekt, Afekt to silne emocjonalne wzruszenie, któremu towarzyszą zmiany wegetatywne. Afektami są na przykład rozpacz, ekstaza, ale także przerażenie i wściekłość. Wściekłość znamy wszyscy najbardziej z rozpraw sądowych, bowiem orzeczenie, że człowiek był w afekcie jest znamienne dla odstąpienia od wymierzenia mu kary, bo przy afekcie zamglona jest świadomość i jasna ocena sytuacji. Emocje wywoływane przez marketingowców to najczęściej strach. Strach jest niezbyt przyjemną emocją, jednak zwraca uwagę na reklamę. Wykazano jednak, że nie może być tego strachu u konsumenta zbyt wiele, bo przestanie on zwracać uwagę na castingi do reklamy i nie będzie o niej pamiętał w myśl omijana i ignorowania myślenia o tym, co nieprzyjemne i trudne do zniesienia.

Comments are closed.