Powitanie podczas spotkania z klientem

Jeśli przychodzisz na spotkanie z klientem, powinieneś dobrze się przywitać. Jeśli chcesz dobrze rozpocząć rozmowę, zacznij luźno i swobodnie, ale dobrego wrażenia nie robi rozmawianie o pogodzie i o korkach albo o tym, jakie mieliśmy problemy z dotarciem na spotkanie. Niezależnie od tego, czy te informacje będą pozytywne, czy będą też tylko narzekaniem, to jednak nie robi nigdy dobrego wrażenia. Trzeba być bardziej konkretnym. Podobnie nie można zaczynać od tego, że akurat byliśmy w pobliżu i pomyśleliśmy nagle podczas przechodzenia obok, że zajrzymy. Taka postawa wzbudza niesamowite wrażenie, że lekceważysz swojego kontrahenta. Najlepiej jest zacząć od miłego i pogodnego, ale niezbyt entuzjastycznego powitania. Należny powiedzieć kontrahentowi, że dziękujesz za przybycie i za poświęcony czas, oraz że nie będziesz zajmował zbyt wiele czasu. To pozwala budować nasz wizerunek jako osoby konkretnej i rzeczowej, która nie myśli, że jest cwaniakiem. Wtedy będziemy chętniej słuchani.

Comments are closed.